• Dimecres 2 setembre 2015 per

    Nova tipografia: Tipo Pèpel presenta Trepa

    Una nova tipografia acaba de sortir del forn de Tipo Pèpel, la nostra foneria tipogràfica. L’hem batejada com a Trepa 

    Si us agrada, ara és el moment d’adquirir-la, ja que durant el primer mes la trobareu amb un suculent descompte del 50%.

    De moment nosaltres ja l’hem emprat per al cartell del Delicadeses d’enguany i per l’etiqueta de la ratafia d’enguany del Mestre Patau.

    Si voleu conèixer amb més profunditat aquesta tipografia, llegiu-ne la descripció

    De tant en tant, a Tipo Pèpel ens agrada jugar com la canalla i embrutar-nos les mans amb qualsevol estri que serveixi per tacar o dibuixar sobre les parets, encara que als pares no els hi agradi.

    I això ha passat més o menys amb la “Trepa” (Stencil en català), una tipografia amb una aparença fresca i desinhibida, i que està inspirada en mostres publicitàries i l’esperit del moviment francès de la “Graphie Latine” de la dècada dels 50’s

    En ella hi trobareu les rugositats que aquest tipus de fonts necessàriament haurien de tenir per lluir en el seu esplendor, molt lluny de les línies rectes que els vectors ens permeten.

    A més, està dotada d’un extens mapa de caràcters llatins que cobreix mes de 200 idiomes, i amb un parell de fonts complementàries amb textures, que multipliquen les seves possibilitats creatives.

    Si voleu protestar amb elegància, la Trepa és el vostre millor aliat.

     

     

  • Dijous 25 juny 2015 per

    Tipo Pèpel presenta “Dupla”

     

    Una nova tipografia acaba de sortir del forn de Tipo Pèpel, la nostra foneria tipogràfica. L’hem batejada com a Dupla i pretén ser una tipografia tot terreny apta per la majoria de casuístiques.

    Si us agrada, ara és el moment d’adquirir-la, ja que durant el primer mes la trobareu amb un suculent descompte del 70%.

    Si voleu conèixer amb més profunditat aquesta tipografia, llegiu la descripció que en fa el nostre sommelier tipogràfic particular, en Txus Marcano:

    Quan Dupla va ser dissenyada, en el seu ADN va aparèixer tot el pes de la tradició, el dels tipus de pal sec més antics, els primers, aquells tipus denominats «Grotesk», grotescs, que per la seva estranyesa formal tant van sorprendre els ulls dels alemanys a finals del segle XIX. Però l’esquelet i l’ADN són la part invisible, tot just perceptible, de la natura dels objectes. A nosaltres ens interessa l’epidermis, el més extern, el visible, allò que ens parla directament als ulls, i Dupla ens diu que és un tipus contundent, formalment tradicional però revestit d’una dolçor gairebé infantil, amb unes corbes lleus, epidèrmiques, dolça fins i tot a les trampes de tinta.

    Si l’esquelet de la lletra, tal com deia Frutiger, és un pany on ha d’encaixar la clau de la forma bàsica, mínima de l’alfabet llatí, també podem dir que tots aquells que fem servir l’alfabet llatí la tenim gravada a foc. Aquest esquelet permet que moltes pells la recobreixin, la canviïn i s’adaptin a usos molt específics. I cal reconèixer que la pell de Dupla ens porta al camí del que generós, el amigable.

    No demanin columnes estretes, ni concisos peus d’il·lustració en cossos miserables; no demanin ridícula «lletra petita» en foscos contractes on la part contractant de la segona part… Aquí no veuran a Dupla. Amplis titulars, contundents, columnes de generosa amplada que cobrir, exultants, amb grans exclamacions, amb grans cossos, amb pesos foscos. És en allò  insultantment generós, gairebé obscè, on Dupla es deixa estimar, es deixa sentir.

    I si això és un banquet obscè, pantagruèlic, tipogràfic, Dupla aporta tot allò necessari perquè la quantitat no signifiqui menys qualitat. Suport multi-idioma, 219 ni més ni menys, jocs complets de versaletes, fraccions, numerals antics, moderns, tabulars, lligadures i tota la parafernàlia «gourmet» a què el mestre Patau ens ha acostumat després de tants anys de treball.

    Si volen ser obscens i passar la censura, usin Dupla. L’hedonisme és un pecat venial.

     

     

  • Dilluns 18 maig 2015 per

    La Reforma Horària

    Recentment hem engegat una col·laboració amb els impulsors de la Reforma Horària.

    Aquesta iniciativa pretén recuperar les dues hores de desfasament horari que té Catalunya respecte la resta del món, de manera que això permetria la implantació d’una nova cultura del temps amb models més flexibles i eficients, i això tindria efectes positius sobre la productivitat laboral, el rendiment escolar, o el consum d’oci i cultura, per citar alguns exemples. Per tant, en resum, incidiria en el benestar i la qualitat de vida dels catalans d’una forma notable.

    Avui han publicat el cartell de la setmana dels horaris, sortit del nostre obrador:

    Podeu llegir-ne més al web www.reformahoraria.cat

    Durant les properes setmanes hi haurà més col·laboració entre ambdues parts, que donaran com a resultat noves infografies. Estigueu atents!

    , ,

  • Dimecres 18 febrer 2015 per

    Il·lustra’ns, Jenni Sparks!

    Jenni Sparks és una il·lustradora anglesa creadora d’una col·lecció de mapes de grans ciutats ben interessant. Ha dibuixat a mà tots els carrers d’algunes de les grans ciutats mundials com Nova York, Londres, Berlín, San Francisco o París. Els resultats són fascinants. Passeu passeu.

    Twitter: @jennisparks
    Facebook: facebook.com/pages/Jenni-Sparks-Illustration
    Instagram: instagram.com/jennisparks
    Lloc web: jennisparks.com

    ,

  • Dijous 12 febrer 2015 per

    Tipo Pèpel presenta “Pobla”

    Una nova tipografia acaba de sortir del forn de Tipo Pèpel, la nostra foneria tipogràfica. L’hem batejada com a Pobla i pretén ser una tipografia apta per lluir a petits cossos de text.

    Si us agrada, ara és el moment d’adquirir-la, ja que durant el primer mes la trobareu amb un suculent descompte del 70%.

    Si voleu conèixer amb més profunditat aquesta tipografia, llegiu la descripció que en fa el nostre sommelier tipogràfic particular, en Txus Marcano:

    “Assumir riscos per obtenir una llegibilitat òptima en cossos petits i escassa interlínia, en condicions de pobre reproducció com són els diaris, on s’uneix una impressió ràpida i deficient a les irregularitats d’un suport que deforma els traços és tot un repte. Però Pobla es va dissenyar amb això en ment, per aquest motiu Tipo Pèpel ens presenta un híbrid entre formes convencionals d’un tipus romà amb serifes a l’exterior i formes marcadament «fracturades» a l’interior, que proporcionen una personalitat única a aquesta família, on es fa visible la ruptura de l’eix humanístic propi de l’origen cal·ligràfic de la lletra escrita amb un eix recte propi de la lletra fabricada.

    Subtils detalls en els remats, li donen una aparença moderna a un esquelet clàssic, on trampes de tinta molt accentuades arrodoneixen les formes en el producte imprès per augmentar artificialment l’ull mitjà i afavorir la lectura a cossos petits per als quals es va dissenyar.

    Una cursiva absolutament cal·ligràfica, de formes valentes, on la ruptura del traç marca un subtil canvi del ritme dels blancs per només dotar a la taca tipogràfica amb una lleu diferència, però sense escarafalls i així no trencar el ritme de lectura.

    I com ja es habitual, un complet joc de funcions Opentype, on trobareu versaletes, súper i sub-índexs, fraccions, lligadures, numerals antics i tabulars, lligadures discrecionals i suport per a 220 idiomes basats en el mapa de caràcters latin-plus dels holandesos Underware. I tot això disponible en 12 pesos per cobrir les necessitats de composició de qualsevol mitjà imprès.

     

  • Dijous 29 gener 2015 per

    La infografia, una peça clau pels teus continguts

    L’ús d’infografies està cada vegada més estès i és una peça clau a l’hora de fer màrqueting de continguts. Les infografies donen als usuaris una informació fàcil de consumir – es llegeixen i s’entenen ràpidament -, són molt més fàcils de compartir i, per tant, esdevenen virals amb molta més facilitat.

    En camps com la salut 2.0 (o e-Health) les infografies són molt recomanables perquè acosten la informació als usuaris d’una manera molt més planera i entenedora. A casa nostra, darrerament hem treballat en dues infografies que ajuden als nostres clients a mostrar de manera gràfica i molt més entenedora informacions complexes.

    Infografia per a Diabalance: conèixer millor els hidrats de carboni

    Tal i com ja vam fer l’any passat, hem creat una nova infografia per a Diabalance en col·laboració amb la Fundación para la Diabetes.

    En aquesta ocasió, la infografia vol donar a conèixer els hidrats de carboni i la seva relació amb els nivells de glucosa a la sang, una informació realment útil per a persones amb diabetis. Els continguts han estat elaborats per Serafín Murillo, nutricionista especialista en diabetis, i dissenyats al nostre obrador, pel Jordi Calvís.

    Infografia Diabalance: "4 respuestas para conocer mejor los hidatros de carbono"

    Infografia per a FEDE (Federación de Diabéticos Españoles): la Diabetis a Espanya

    Aquesta infografia ha estat dissenyada a casa nostra pel Josep Patau i plasma d’una manera súper clara les dades principals de la Diabetis a Espanya: quines són les xifres, els costos, les conseqüències, la situació d’Espanya dins del context europeu i els pronòstics de futur.

    Infografia sobre la diabetis a Espanya

    I, de fet, això és el que ens agrada de les infografies, que gràficament i en un sol cop d’ull els usuaris podem entendre millor informacions que serien més difícils de processar. I en el camp de la salut i la recerca això és primordial: s’ha de fer molta pedagogia i molt bona difusió dels continguts per aconseguir no només fer coses sinó que se sàpiga que es fan. I, no només difondre informacions, sinó aconseguir també que el gran públic les entengui.

    • Segur que ara mateix se t’acudeixen moltes idees sobre continguts relacionats amb la teva empresa o institució que es podrien plasmar en una infografia. No siguis tímid/a, ens pots demanar informació!

    , , , ,

Pujar

Disseny web - Antaviana

Truca’ns +34 973 143 481

Envia’ns un correu informacio@(ELIMINAR)antaviana.cat

Piula’ns a @canantaviana

o Vine a visitar-nos