• Divendres 22 abril 2016 per

    Col·laboració amb l’Homenatge a València

    Aquest Sant Jordi es celebrarà l’Homenatge a València, un acte cultural i reivindicatiu d’alt valor sentimental en el que després de molts anys de govern del Partit Popular, la Plaça de Bous de la ciutat tornarà a estar disposició de tota la ciutadania i s’emplenarà per gaudir de la Festa de la Cultura, com la defineixen els organitzadors de l’acte, Acció Cultural del País Valencià. L’esdeveniment comptarà amb un concert que presenta un cartell de luxe, encapçalat per figures com Lluís Llach, Cris Juanico o Feliu Ventura entre molts d’altres representants musicals, però a més amb la participació corals, cavallets o danses. En resum, un acte amb ampli suport institucional (universitats, governs autonòmics com el de Catalunya o Balears, ajuntaments i mitjans de comunicació) però sobretot un homenatge a la gent que ha treballat per la llengua i la cultura en el passat i a qui ho fa en el present, i també una aposta pel futur i pels nous valors.

    Vistes les col·laboracions i adhesions a aquests acte que presumiblement serà històric, no podíem ser menys i ens fa molt contents haver col·laborat desinteressadament amb tota la imatge gràfica de l’esdeveniment i les seves adaptacions, des del cartell fins a les entrades o banners web.

    cartell valencia cartell valencia actuacions

    , , , , , ,

  • Dimarts 5 abril 2016 per

    Creació de l’etiqueta del Celler Matallonga

    El Celler Matallonga és una petita empresa vitivinícola ubicada a la població de Fulleda (les Garrigues). Ja fa un temps que en Joan i la Rosa dediquen els seus esforços a treballar les seves vinyes de les quals n’obtenen els raïms que ells mateixos també converteixen en els magnífics vins que elabora el celler.

    Ara, un temps després de treure vins al mercat amb força èxit, han decidit donar un tomb a la imatge que els havia acompanyat des el principi a les etiquetes. L’objectiu d’aquest canvi és el de fer unes etiquetes més elegants, més comercials, més actuals…diferents, si més no, però sense perdre la identitat que ja havien adquirit aquests anys. I han confiat en Antaviana per dur-ho a terme.

    Nosaltres hem partit de la imatge actual i hem intentat potenciar-la segons les indicacions del Joan i la Rosa. A les imatges podeu veure’n el resultat. Us agrada?

    Matallonga nova imatge

    , ,

  • Divendres 19 febrer 2016 per

    Tipo Pèpel presenta: Ítaca


    Una nova tipografia acaba de sortir del forn de Tipo Pèpel, la nostra foneria tipogràfica. L’hem batejada com a Ítaca i pretén ser una tipografia tot terreny que explora les diferents amplades de les formes tipogràfiques

    Si us agrada, ara és el moment d’adquirir-la, ja que durant el primer mes la trobareu amb un suculent descompte del 70%.

    Si voleu conèixer amb més profunditat aquesta tipografia, llegiu la descripció que en fa el nostre sommelier tipogràfic particular, en Txus Marcano, a qui agraïm les seves amables paraules:

    “Alguns en diuen «utopia», altres «viatge» i altres ho designen amb el nom del lloc on volen arribar, «Ítaca», la llar d’Ulisses.

    Les coordenades cartesianes tipogràfiques són habitualment dues, d’allò més estret, l’esquelet, al més ample, les negres, però en aquest cas Josep Patau ha recorregut el camí en els quatre eixos cartesians de la geografia tipogràfica. D’allò més gruixut al més fi,  del mes ample al mes condensat per oferir-nos una nova família, àmplia i extensa com la família tradicional, 48 «parents» en una neo-grotesca pura, amb un gran ull mitjà que la fa especialment indicada per a pantalla , i amb unes pistes de lletres en petits cossos molt sòlids, fruit de les seves formes bàsiques, pures, amb lleus concessions a allò més superflu.

    Crida l’atenció la cursiva disponible en tots els pesos, ja que tot i semblar una lletra simplement inclinada, en conjunció amb la seva versió regular, genera un joc de taca tipogràfica molt interessant, apta per a l’ús que a les itàliques li reserva l’ortotipografia.

    I a risc de ser repetitius, el nivell de qualitat al qual ja ens té mal acostumats Josep Patau, extensa en pesos, àmplia en llenguatges suportats, i tot tipus de jocs experts dsponibles per al format Opentype.”

     

  • Dijous 19 novembre 2015 per

    Cas d’èxit en l’ús de les enquestes a Twitter

    Darrerament ens hem acostumat a que, de tant en tant, Google canviï el seu algoritme del cercador, Facebook implementi noves eines per gestionar el teu perfil, Instagram incorpori funcionalitats per seguir creixent… i en aquesta línia, Twitter fa uns dies va afegir les enquestes com un extra pels seus usuaris.

    Qui no havia contestat una pseudo-enquesta a Twitter algun cop? Sí, aquelles de FAV si vols l’opció A o RT si t’agrada més la B. Doncs les Twitter Polls venen a substituir aquestes enquestes de forma oficial i amb un funcionament igualment senzill: a l’escriure un nou tuit t’apareix l’opció “enquesta” on podràs definir dues respostes curtes (sí, de moment només dues). Aquesta enquesta estarà 24h en marxa, i després ja no s’hi podrà votar. Els resultats se’t presentaran en forma de gràfic de barra i també et diuen el nombre de vots que has tingut.

    Doncs en Jordi Calvís, i després de fer un primer test prou exitós per triar el mot més adient per referir-se als pits femenins, va trobar la manera de treure-li suc a aquesta nova eina aprofitant la conjuntura política catalana: va decidir crear una “competició” a través dels vots en les enquestes de Twitter per escollir un president per la Generalitat. El mètode seria similar al d’un torneig de tennis, amb els seus caps de sèrie, per rondes i amb un quadre d’emparellaments que ja voldríen a Wimbledon, i amb la participació dels 128 candidats escollits en les darreres eleccions catalanes (135 menys els 7 de la mesa del Parlament). Fou batejat i seguit amb l’etiqueta #RoadToTheConsensus.

    Les xifres al voltant d’aquesta macro-enquesta de petites enquestes varen ser notables en tots els sentits:

    • durant la primera ronda de votacions (1/64 de final), es van emetre més de 50.000 vots en el total dels 64 emparellaments, una mitjana de 785 per enquesta
    • en el global del #RoadToTheConsensus es van fer quasi 132.000 vots, amb una mitjana de 2.150/enquesta, i amb el punt àlgid a la final on es van registrar 5.314 vots.
    • l’impacte a Twitter fou de més de 1.500 tuits amb l’etiqueta #RoadToTheConsensus en una setmana, que és el que va durar tot el procés de votacions
    • l’enquesta de la final fou el moment àlgid: el tuit es va veure gairebé 46.000 cops a Twitter i va tenir 470 retuits.

    Per tant, tenint en compte que la funcionalitat es va implementar fa molt poc, i veient les dades de l’impacte del #RoadToTheConsensus, podem parlar sense por a equivocar-nos del primer cas d’èxit en l’ús de les enquestes a Twitter, almenys pel que fa a Catalunya. I tu, ja les has utilitzat?

     

     

     

    , , ,

  • Dimecres 21 octubre 2015 per

    11s > 27s. Imatge gràfica.

    Us deixem amb un recull de material gràfic, realitzat a Can Antaviana, que ha servit de suport per la campanya “Ara és l’hora – On tot comença” impulsada per l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural i que s’ha dut a terme des de principis d’estiu per tal de mobilitzar la societat civil per participar a la Via Lliure l’11 de setembre i el 27 de setembre a les urnes.

    Logotips.

    Procés. Cartell de la Via Lliure (11 de setembre de 2015).


    Imatges per xarxes socials.

    Samarreta Via Lliure

  • Dijous 1 octubre 2015 per

    Gulp: automatització de processos

    Si et dediques al desenvolupament front-end, segurament hauràs sentit a parlar últimament sobre l’automatizació de tasques i processos. Com la majoria de feines, la de la codificació d’interfícies web està plena de tasques repetitives que hem de completar una i altra vegada, projecte rere projecte. És per això que disposem d’eines que ens poden ajudar, i d’aquesta manera podem optimitzar el temps dedicat a cada feina. Les més conegudes són Grunt, Gulp i Broccoli.

    A Antaviana apostem per Gulp, un gestor de tasques que automatitza allò que fins ara haviem de fer manualment, de forma força senzilla i amb una corba d’aprenentatge curta. Des del primer moment en podem treure profit, i mica en mica podem anar afegint noves tasques al nostre procés.

    En definitiva, Gulp serveix per configurar un fluxe de treball de forma automàtica.

    Així per exemple, aplicant l’eina a una feina de maquetació d’un web, amb una simple comanda podem:

    • Posar en marxa un servidor web on visualitzar el que estem muntant.
    • Refrescar tots els navegadors que tinguem oberts cada vegada que actualitzem un document (HTML, CSS, JavaScript o imatges).
    • Utilitzar preprocessadors com Sass o LESS, i obtenir el codi CSS minificat.
    • Optimitzar el CSS, el JavaScript i les imatges.
    • Concatenar una sèrie de fitxers JavaScript.
    • Afegir els prefixos de navegador necessaris per a les propietats de CSS.
    • Eliminar les declaracions de CSS que no s’utilitzen en el document final.
    • Compilar les plantilles d’HTML construïdes amb Jade, Handlebars, Nunjucks o similar.

    Aquesta és només una petita mostra del que podem arribar a fer amb Gulp. La llista de plugins és immensa, i segur que hi pots trobar alguna cosa que t’ajudi a millorar els teus processos.

    Si vols saber més coses sobre Gulp (instal·lació, funcionament…), pots fer un cop d’ull a aquests enllaços:

Pujar

Disseny web - Antaviana

Truca’ns +34 973 143 481

Envia’ns un correu informacio@(ELIMINAR)antaviana.cat

Piula’ns a @canantaviana

o Vine a visitar-nos