Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dijous 19 novembre 2015 per

Cas d’èxit en l’ús de les enquestes a Twitter

Darrerament ens hem acostumat a que, de tant en tant, Google canviï el seu algoritme del cercador, Facebook implementi noves eines per gestionar el teu perfil, Instagram incorpori funcionalitats per seguir creixent… i en aquesta línia, Twitter fa uns dies va afegir les enquestes com un extra pels seus usuaris.

Qui no havia contestat una pseudo-enquesta a Twitter algun cop? Sí, aquelles de FAV si vols l’opció A o RT si t’agrada més la B. Doncs les Twitter Polls venen a substituir aquestes enquestes de forma oficial i amb un funcionament igualment senzill: a l’escriure un nou tuit t’apareix l’opció “enquesta” on podràs definir dues respostes curtes (sí, de moment només dues). Aquesta enquesta estarà 24h en marxa, i després ja no s’hi podrà votar. Els resultats se’t presentaran en forma de gràfic de barra i també et diuen el nombre de vots que has tingut.

Doncs en Jordi Calvís, i després de fer un primer test prou exitós per triar el mot més adient per referir-se als pits femenins, va trobar la manera de treure-li suc a aquesta nova eina aprofitant la conjuntura política catalana: va decidir crear una “competició” a través dels vots en les enquestes de Twitter per escollir un president per la Generalitat. El mètode seria similar al d’un torneig de tennis, amb els seus caps de sèrie, per rondes i amb un quadre d’emparellaments que ja voldríen a Wimbledon, i amb la participació dels 128 candidats escollits en les darreres eleccions catalanes (135 menys els 7 de la mesa del Parlament). Fou batejat i seguit amb l’etiqueta #RoadToTheConsensus.

Les xifres al voltant d’aquesta macro-enquesta de petites enquestes varen ser notables en tots els sentits:

  • durant la primera ronda de votacions (1/64 de final), es van emetre més de 50.000 vots en el total dels 64 emparellaments, una mitjana de 785 per enquesta
  • en el global del #RoadToTheConsensus es van fer quasi 132.000 vots, amb una mitjana de 2.150/enquesta, i amb el punt àlgid a la final on es van registrar 5.314 vots.
  • l’impacte a Twitter fou de més de 1.500 tuits amb l’etiqueta #RoadToTheConsensus en una setmana, que és el que va durar tot el procés de votacions
  • l’enquesta de la final fou el moment àlgid: el tuit es va veure gairebé 46.000 cops a Twitter i va tenir 470 retuits.

Per tant, tenint en compte que la funcionalitat es va implementar fa molt poc, i veient les dades de l’impacte del #RoadToTheConsensus, podem parlar sense por a equivocar-nos del primer cas d’èxit en l’ús de les enquestes a Twitter, almenys pel que fa a Catalunya. I tu, ja les has utilitzat?

 

 

 

, , ,

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81