Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dimarts 12 agost 2014 per

Instagram i pimes: estàs a la moda?

Instagram i pimesPer poc que s’estigui al dia de noves tecnologies i xarxes socials, és senzill haver sentit algun cop que “Instagram creix molt” o bé que “Instagram ho està petant” o fins i tot que “hauries d’estar a Instagram, eh?!?“. Si ens cenyim a les dades estadístiques, Espanya és el 4t país en el rànquing mundial en l’ús d’aquesta xarxa social avui sota el poder de Facebook, només per darrera d’Estats Units, Japó i Brasil. A nivell mundial, el creixement d’Instagram en l’univers dels mitjans socials continua en augment, i el 1r semestre d’aquest any ha tingut un creixement del 25% en el seu volum d’activitat, segons un estudi de Global Web Index. Un altre dels factors a tenir en compte és que Instagram té un públic bàsicament jove, essent el de 16 a 34 anys el 74% de la seva base de dades d’usuaris.

Instagram per a pimes

Tenint en compte les estadístiques i d’altres factors com ara que és una xarxa social sense massa competència, és interessant si més no tenir-la en compte sobretot per aquelles empreses que es dediquin als serveis a les persones, i especialment adreçades a persones de menys de 40 anys. Per tant, moda i complements, esports, equipament personal, restauració i gastronomia, turisme o estètica i imatge serien uns bons sectors on plantejar-se l’ús d’Instagram. Ara bé, com en totes les xarxes socials, amb un full de ruta i una estratègia més o menys definida, molt millor. Cal tenir en compte, però, que és una xarxa que demana certa dedicació, pràcticament diària, i que s’acostuma a dedicar temps després de la foto en el seu retoc al mateix aparell mòbil.

Si tot plegat ens encaixa, ens pot ajudar molt a potenciar la nostra marca, a fer evident allò que “una imatge val més que 1.000 paraules“. L’ús de les etiquetes i de la geolocalització via Foursquare són bones eines per segmentar públic i per crear un catàleg d’imatges d’un lloc determinat, mentre que si utilitzem els microvídeos de 15 segons (millor que els de Vine, que com a màxim són de 6 segons) amb una mica de ganes i creativitat podem obtenir bons resultats per la promoció d’actes, per resumir esdeveniments o per fer promos BBB.

A més, si disposem d’un mòbil Android podem tenir diferents comptes en un mateix aparell, a través de l’aplicació Instwogram. El tema del multicompte és, probablement, la funcionalitat més demanada pels usuaris de l’app oficial d’Instagram. Posem per cas que voleu tenir un compte personal i un del vostre negoci o professional al mateix dispositiu, amb les mateixes funcionalitats i potencial que l’app original. Doncs això és possible amb Instwogram per Android, mentre que no hi ha cap app coneguda fins al moment per dispositius iOS (algunes apps com Fotogramme o Instapload permeten multiaccount i certes funcionalitats, però no pas totes ni de bon tros).

Per últim, no podem deixar de dir que si dediquem temps i recursos a aquesta plataforma dins la nostra estratègia de màrqueting online, caldria fer una revisió de la nostra activitat i el seus resultats. En aquest sentit, ens poden ajudar molt eines d’analítica específiques per Instagram com la reconeguda Iconosquare (abans Statigram) o bé com Totems (abans Nitrogram). Ens permetran avaluar la nostra presència, gestionar la nostra comunitat i veure com evoluciona, analitzar etiquetes determinades i el seu impacte, o bé saber els hàbits de publicació del nostre target.

Alguns exemples

Una pràctica habitual per tenir referències de per on van els trets, és veure què fan les grans marques que disposen de recursos, pressupost i temps. I en aquest sentit trobaríem diverses referències, però n’hem triat 3 a tall d’exemple.

D’una banda, Ikea Rússia i el seu ús d’Instagram per promocionar el catàleg de productes. Si hi entreu des del mòbil, podreu veure que es pot clicar sobre els diferents elements que conté cada foto, que és alhora una tipologia de productes.

L’empresa catalana Pastas Gallo ha apostat per utilitzar Instagram com una plataforma on promocionar els diferents tipus de pasta que fan des d’un punt de vista creatiu i simpàtic. El seu timeline és una oda a la imaginació brutal!

Per últim, un exemple en forma de vídeo per promocionar un esdeveniment utilitzat per la firma de moda Burberry’s. I es que 15″ donen per més del que pensem!

Instagram està de moda. I, doncs, estàs a la moda tu?

, ,

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81