Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dijous 24 octubre 2013 per

Com vendre més a Internet (i III): els tests A/B

Tests A/B, per saber quina versió d'una pàgina web funciona millorFa un temps us explicàvem algunes tècniques per a vendre més a Internet. Vam començar aquesta sèrie d’apunts explicant quin és el cicle del màrqueting (atraure, convertir i fidelitzar) i també us vam explicar com fer unes bones pàgines d’aterratge i alguns punts clau per a fer bones crides a l’acció. Tot plegat per aconseguir el que és segurament l’objectiu més cercat en un lloc web: augmentar les vendes.

Amb aquest apunt d’avui ens volem centrar en una tècnica molt valuosa a l’hora d’aconseguir més vendes. Es tracta de fer proves entre diferents elements d’un web i decidir quina estructura, quins colors, quines paraules seran les més adequades. I això es pot fer amb el que s’anomena tests A/B.

Què és un test A/B

Un test A/B és un mètode que ens permet oferir dues o més versions d’un lloc web, sense que els usuaris ho sàpiguen, de manera que el mateix contingut d’una pàgina s’ofereix aleatòriament en diferents dissenys o estructures. És un tema que va molt relacionat amb la usabilitat i l’experiència d’usuari, ara ho veureu.

L’eina que escollim per fer el test A/B recull tota la informació relativa al rendiment de cadascun dels dissenys. D’aquesta manera es pot tenir una informació molt fiable i real sobre quin disseny ofereix uns millors resultats, més interacció amb els usuaris o quin assoleix millor els objectius marcats.

I és que, de fet, a l’hora de fer un test A/B, el més important és tenir clar l’objectiu. Aleshores només cal provar de fer petits canvis de disseny i veure què funciona millor. És increïble veure que si es canvia el color de fons d’un botó es poden obtenir més clicks o que si un element està a la dreta o a l’esquerra també varia com hi interaccionen els usuaris.

Eines per a fer tests A/B

A continuació us recomanem un parell d’eines per a poder fer aquest tipus de test tan útils.

Experiments de contingut de Google Analytics
Els experiments de contingut de Google Analytics ens deixen provar fins a 6 versions diferents d’una pàgina. Nosaltres escollim quin percentatge dels visitants participa a l’experiment. Cada versió – que tenim en diferents URLs – s’ofereix als visitants de manera aleatòria. Comparant com funciona cadascuna de les versions, podem decidir quina d’ella compleix millor amb els objectius. A més, és una eina gratuïta!

Optimizely
Optimizely ofereix un editor que et permet editar les pàgines que escullis a temps real. Et permet canviar els texts (les crides a l’acció), el codi HTML per canviar el color d’un botó, per exemple, eliminar continguts, moure’ls de lloc. Tot d’una manera molt senzilla. Podeu provar-ho sense pagar, però és un servei de pagament a partir de 17$ al mes i que ofereix una versió de prova de 30 dies. Val molt la pena! Per veure-ho en funcionament, podeu visualitzar el vídeo que hi ha a la portada del seu web.

Més informació

Si voleu aprofundir més amb aquest tema, us deixem amb alguns enllaços addicionals:

I amb aquest apunt acabem la sèrie de Vendre més per Internet. Esperem haver-vos estat d’ajuda!

, ,

Els comentaris per aquesta entrada estan desactivats.

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81