Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dijous 22 agost 2013 per

Com vendre més a Internet (II): les crides a l’acció

Vendre més a Internet: com fer bones crides a l'accióEn l’apunt anterior d’aquesta sèrie dedicada a com vendre més a Internet us explicàvem com d’important és dissenyar una bona pàgina d’aterratge (o Landing Page) per a aconseguir que els usuaris acabin comprant.

Ara que ja sabem com ha de ser una bona pàgina d’aterratge, ens centrem més en com fer una bona crida a l’acció: aconseguir que l’usuari no es distregui i de fer-li fer les accions que se suposa que ha de fer: omplir un formulari, subscriure’s a un butlletí, fer-se soci, descarregar un llibre electrònic, comprar un producte o, fins i tot, després de comparar un article, que compri un complement relacionat.

La veritat és que és molt diferent (i dóna diferents resultats) fer clic a un botó que posa “Enviar” que fer-lo a un altre que posi “Demanar la meva pizza ara” o “Enviar flors”. I tampoc no és gens recomanable posar un enllaç amb el típic Fes click aquí, com s’explica en aquest article a Smashing Magazine. L’experiència d’usuari canvia moltíssim! Ho hem de posar tot molt fàcil, que en un web hi ha moltes distraccions i l’usuari està fent multitasca, perd atenció i és fàcil que es perdi.

Per tot plegat, fer bones crides a l’acció és un dels pilars del màrqueting de continguts. Anem a veure-ho.

Què és una crida a l’acció?

Una crida a l’acció (generalment abreujat com a CTA o call-to-action) és una imatge o una petita línia de text que incita als visitants d’un web a emprendre una acció. És, literalment, una “crida” a fer una “acció”.

Elements per a fer una bona crida a l’acció

Per tal que una pàgina d’aterratge doni els seus fruits i l’usuari faci finalment l’acció, a part d’estar molt ben dissenyada, cal que tingui una única i molt bona crida a l’acció. L’usuari ha de saber què ha de fer.

Som fets d’emocions i cada vegada està més clar que comprem (i fem altres accions a la xarxa) moguts per l’emotivitat del moment. Les pàgines d’aterratge i les crides a l’acció es mouen pel terreny de la psicologia i la percepció i hem de conjurar tot d’elements perquè es faci – màgicament – el clic que pretenem.

  • El disseny ha d’estar encarat a l’acció: s’ha de jugar amb els colors, els contrasts, amb la posició de cadascun dels elements per aconseguir l’equilibri perfecte i fer que els ulls del visitant vagin a les parts que ens interessa. L’espai en blanc, les icones, les proporcions del text, tot són elements que s’han de posicionar estratègicament.
    En aquest punt seran molt importants els tests A/B que veurem en el proper apunt d’aquesta sèrie.
  • El text (o copy) ha d’estar molt ben pensat i fet per a professionals. Simplificat al màxim, només amb les paraules necessàries. Diuen que funcionen molt millor els verbs que els noms, el llenguatge pràctic que el sofisticat.
  • La crida a l’acció ha de deixar clar el propòsit, l’usuari ha de saber què passarà quan faci clic a la crida, no hi pot haver lloc per la confusió.

Us deixem amb alguns enllaços que us podran ser útils a l’hora de crear aquestes crides a l’acció:

I si encara voleu saber més coses sobre les crides a l’acció, podeu veure aquesta genial presentació que van fer la gent de HubSpot:

Aquí ho deixem. En el proper apunt de com vendre més per Internet us explicarem com fer tests A/B per a decidir quina estructura de pàgina i quins continguts funcionen millor.

Fins la propera!

, , , ,

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81