Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dilluns 25 febrer 2013 per

iOS vs Android

iOS (d’Apple) i Android (de Google) són els sistemes operatius per a mòbils actualment més importants del sector. Degut als seus objectius aparentment semblants, mantenen una guerra recíproca per guanyar mercat. Les comunitats d’ambdòs sistemes operatius defensen els avantatges de cadascun i evadeixen les crítiques destructives. Així doncs, analitzarem de manera general i objectiva els avantatges i inconvenients d’aquests dos grans motors de la tecnologia mòbil.

Segons la companyia d’anàlisis IDC indica que al quart quatrimestre del 2012, iOS estava present en un 21’0% dels smartphones, mentre que Android estava a un 70’1% del total, pel que l’ús d’Android és molt més superior que iOS.

Aquestes dades són el resultat del fet que iOS només està disponible per als seus productes d’Apple, mentre que Android està obert a multitud de marques.

Semblances i diferències en termes generals

  • iOS: ja compta amb més de 700.000 aplicacions disponibles a l’App Store.
  • Android: al setembre de 2012 iguala la xifra de 700.000 aplicacions disponibles a Google Play.
  • Android: a Google Play hi ha un 30% més que l’App Store d’aplicacions gratuïtes.
  • iOS: compta amb eines de reconeixement de veu per a persones amb discapacitat.
  • iOS: Siri ha rebut crítiques per no funcionar correctament bé.
  • Android: Google Voice inclou diversos idiomes i ha obtingut crítiques positives per part dels usuaris.
  • iOS: gran polèmica en el llançament de la nova aplicació de plànols per obtenir contínus errors.
  • Android: conté Google Maps, l’aplicació per excel·lència de mapes i imatges reals.
  • Android: permet personalitzar gairebé tots els aspectes del sistema operatiu.
  • iOS: és més tancat en aquest aspecte visual, i permet modificar la imatge de fons de pantalla, alguns tons i poca cosa més.
  • iOS: compta amb iCloud i un excel·lent sistema de sincronització amb dispositius d’Apple.

Tot i que l’ús d’Android és clarament superior, iOS marca la diferència en filosofia d’empresa i marca i es centra també en innovar en el Disseny Centrat en l’Usuari. Apple conté una filosofia de màrqueting que la diferencia clarament de la competència, pel que és molt propera a l’usuari, mentre que Google es centra en realitzar el seu sistema operatiu Android per a diverses marques fent que hi hagi usuaris que no sabrien dir quin SO tenen instal·lat al seu telèfon mòbil.

Per altra part, iOS és un sistema operatiu “tancat” que no permet descàrrega d’arxius de tercers fora de l’App Store, ni mitjançant Bluetooth, cosa que Android sí que ho permet.

Per concloure, podem utilitzar la famosa frase “per gustos, colors” i escollir el dispositiu que més s’adapta a nosaltres segons la necessitat i preferències de cadascú.

Actualització 25/02/2013
Per recomanació de l’Albert Ràfols (@albertrafols) afegirem també el tipus de llicència d’aquests dos sistemes operatius.

  • iOS: té les llicències APSL i EULA. Es pot considerar llicència semi robusta la qual és lliure, però sota contracte i amb les condicions que demana Apple.
  • Android: sota llicència de programari lliure Apache. Permet al programador plena llibertat d’ús del codi per qualsevol propòsit.

, , , , , ,

Els comentaris per aquesta entrada estan desactivats.

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81