Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dimecres 9 maig 2012 per

Feina feta! 5 eines per a gestionar tasques


En el món web – i m’imagino que en la majoria de feines – s’han de fer moltes coses a la vegada. Hi ha molts projectes engegats, dates de lliurament ajustades, diferents feines en diferents parts dels processos, etc. Per això és molt útil utilitzar programes que ajuden a planificar les tasques i sobretot a deixar la feina feta.

Existeixen un munt de programes que permeten gestionar tasques (també anomenades “to-do lists”). Tots ells tenen un mateix objectiu, que deixem la feina feta, però cadascun té les seves particularitats.

Per ajudar-vos a escollir la vostra eina ideal, us deixo amb els punts forts de cadascuna d’elles.

1) Kanban2go

Punts a favor:

  • Es divideix en tres columnes, amb tasques per fer, començades i finalitzades. Cada columna té un color i això facilita la comprensió ràpida de l’estat general de les tasques.
  • Molt fàcil de fer servir, permet arrossegar els elements.
  • Es poden posar etiquetes per a categoritzar les tasques.
  • Sincronització amb Evernote, Google Calendar, iCal i Outlook.
  • Es poden enviar tasques per correu electrònic i Twitter.

2) Remember the Milk

Punts a favor:

  • Està disponible en català.
  • És el més complet, té un munt de funcionalitats i també aplicacions de tercers
  • Hi ha una versió per iPad, per diferents dispositius mòbils (iPhone, Android, Blackberry, etc.)
  • Permet establir prioritats a les tasques creades.
  • Es pot afegir localitzacions i URL a cada tasca.
  • Es poden establir recordatoris de les tasques i també data de finalització. Els recordatoris es poden rebre al correu, per skype i diferents serveis de missatgeria instantània.
  • Permet gestionar contactes i grups dins del programa i compartir tasques amb aquests.
  • Es poden afegir tasques amb Siri, des de l’iPhone 4S.

3) ActiveInbox, extensió per GMail

Punts a favor:

  • És una extensió (plugin) que s’integra al compte de GMail, basat en la metodologia GTD (getting things done), deixar la feina feta.
  • Permet deixar la safata de correu neta, categoritzant i fent un seguiment dels correus que ho requereixen.
  • S’afegeix una barra molt útil a la part superior.
  • S’hi poden crear projectes.
  • A cada correu se li pot assignar 3 categories: acció, següent o en espera. I també es pot establir una data límit per fer una acció determinada amb aquest correu concret.

Si voleu més informació sobre com utilitzar aquest plugin podeu visualitzar aquest bàsic tutorial.

4) TeuxDeux

Punts a favor:

  • No s’han complicat: han prioritzat la funcionalitat i la usabilitat. És molt senzill i té poques funcions, però si pretenem només gestionar les tasques de la setmana és ideal, ja que ofereix una visió setmanal per fer-se una idea visual de tot el què cal fer en la setmana en qüestió.
  • És molt fàcil arrossegar els ítems per canviar-los o per editar-los.

5) Evernote

Punts a favor:

  • Tots. Encara que no és una eina específica per a la gestió de tasques, l’Evernote també permet gestionar tasques, combinant-ho amb altres utilitats, que ens fan ser més productius.

De fet, no em cansaré de recomanar l’ús d’aquesta aplicació de notes que permet capturar tot tipus de contingut, gestionar arxius, guardar imatges, apunts… I classificar tota la informació en diferents llibres de notes i en diverses categories. Permet tenir accés a tota la informació de manera sincronitzada des de qualsevol dispositiu. I també és una bona eina per a gestionar tasques.

Si voleu més informació d’aquesta meravella d’aplicació, podeu llegir l’entrada que vam fer fa un temps en aquest mateix bloc, parlant-ne.

, , ,

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81