Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dimecres 25 abril 2012 per

Dels QRs i l’enginy creatiu

Divuit anys després que els japonesos de Denso-Wave els creessin, els codis QR s’estan consolidant com una eina quotidiana per connectar paper i web, offline i online. Aquest fet respon sobretot a la venda massiva de telèfons intel·ligents, altrament dits smartphones, que han fet que els requisits per llegir un codi QR (càmera d’almenys 2 megapíxels, aplicacions i connexió a la xarxa) siguin accessibles a la majoria de la població.

En aquest país, tot i estar situats al Top 10 de països amb més scans a nivell mundial segons dades d’iNigma, encara ens hem quedat en la fase primitiva de la utilització de QRs, aquella que consisteix en imprimir un codi en format paper que linka a la web de torn. A més, massa sovint la gent es passa de moderna i linka a una web no apta per ser llegida en mòbils, que és l’error mundialment més comú, tal i com va succeir al PP en la presentació als mitjans dels pressupostos del 2012. En menor mesura, trobem QRs que enllaçen amb vídeos, en targes de visita o en links per aconseguir fans a Facebook, però en general les campanyes catalanes no destaquen encara per l’enginy creatiu dels marketinians de torn.

Per il·lustrar-vos això de la creativitat, posem exemples del que anem trobant arreu del món darrerament:

  • Mercedes Benz: inspirant-se en l’èxit de la QR Code Race de Singapur, van posar en marxa al febrer la A-Class QR Trophy, una experiència que permet els usuaris competir per aconseguir badges (insígnies), com mostra el vídeo trailer.
  •  Yoobi: aquest restaurant  japonès ubicat a Londres va aprofitar la tanca on es construeix el restaurant per començar a captar l’atenció de l’usuari, oferint descomptes a través de llegir els peixos amb codis QR que portaven a cupons bescanviables al restaurant. Regularment els peixos canviaven de codi, estimulant l’interès dels vianants per aconseguir els màxims descomptes possibles.
  •  Museu Sukkiennice: aquest museu polonès es va plantejar com atreure l’interès dels seus visitants, i va trobar en els QRs l’aliat perfecte per donar valor afegit a les seves pintures, engegant la campanya “Secrets darrera les pintures”. Tot un èxit a Cracòvia.

Així doncs, no n’hi ha prou en voler implementar els QRs com a eina, i en fer-ho com toca,  sinó que cal trencar-se una mica les banyes per atreure l’usuari i convertir una campanya més en una campanya millor.


Norbert Herrera és CEO a Jundolabs*

 

*Amb aquest post encetem un seguit de posts convidats que anirem demanant de tant en tant a gent propera a Can Antaviana: amics, clients i experts que tenen molt a dir al nostre sector. D’aquesta manera aconseguirem oferir-vos una Octa.beta més rica i coral.

Els comentaris per aquesta entrada estan desactivats.

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81