Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dimarts 10 abril 2012 per

Spotify: l’art de reinventar-se (I)

Nou timeline d'Spotify a FacebookJa fa quatre anys que Spotify va irrompre en el mercat discogràfic amb un nou model de negoci basat en la música en streaming. Els seus creadors van tenir el do de l’oportunitat, apareixent en el moment idoni, quan la pirateria creixia i els usuaris estaven modificant els seus hàbits de consum.

I no només van ser novedosos en el moment d’arribada, sinó que, per tal de fer el seu negoci rendible, no han parat de reinventar-se. Una constatació de com s’adapten a les noves situacions és el què han fet amb el nou timeline de Facebook, que recull 1000 anys de música.

Mentre alguns es lamentaven i generaven polèmica sobre aquest nou Timeline de Facebook, els d’Spotify han tirat per la via directa, trobant una innovadora manera d’utilitzar-lo. Han volgut ser didàctics i explicar als usuaris com i quan va començar la música i com ha anat evolucionant, des de l’any 1001 dC fins ara. Cadascuna de les entrades de la seva línia del temps va acompanyada d’un enllaç a l’Spotify per escoltar la música en qüestió i així tenir una visió general de tot plegat i alhora saber exactament com sona cada autor o estil de música. I, a més, en els propers dies hi aniran afegint més entrades.

Amb aquesta acció, la gent d’Spotify ha trobat una molt bona manera de fer Storytelling i d’utilitzar les xarxes socials que tots tenim a l’abast, per explicar-se, per educar i sobretot per fidelitzar els usuaris. I, a més, amb una inversió pràcticament nul·la.

, , , , ,

Els comentaris per aquesta entrada estan desactivats.

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81