Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

dimarts 3 novembre 2009 per

OMExpo, les darreres novetats en màrqueting online

OMExpo

El dijous passat vam assistir a l’OME (Online Marketing Expo de Barcelona), un congrés i exposició sobre les darreres tendències en màrqueting online, que es va realitzar al World Trade Center de Barcelona.

Amb 3 sales i un auditori i mitjançant tallers, conferències i seminaris, els assistents a l’esdeveniment vam tenir ocasió de conèixer les novetats en aquest sector. Moltes empreses publicitàries s’han vist afectades per la crisi i per la reducció de la inversió dels anunciants i han hagut de reinventar-se i buscar noves fórmules, obrint la porta a la innovació i la creativitat.

A mode de resum, la situació actual seria aquesta:

Internet és el tercer mitjà pel què fa a la inversió
Els anunciants han reduït la inversió en publicitat i campanyes de màrqueting. Els mitjans de comunicació tradicionals han anat perdent pes i cada vegada s’ha fragmentat més l’audiència. Fer campanyes a internet és molt més barat, però cal ser enginyós per aconseguir destacar entre la multitud d’informació que es genera.

Tots som mitjans
A Internet, ja no hi ha un canal i uns comunicadors, tots som mitjans. Les persones generem informacions i alhora fem de canal de transmissió de la informació. Les xarxes socials han incrementat la participació de les persones, que generen influència.

La transparència
Davant d’aquesta situació, les empreses i anunciants han de generar continguts, escoltar i participar de les converses.
Ser humil i transparent, escoltar i reconèixer els errors. Ja s’ha acabat el temps de vendre la moto. Ara és l’usuari el que tria.

Mesurar i analitzar
Es fa imprescindible poder valorar el què passa a les xarxes socials en relació a una persona, empresa o marca. Cal tenir les eines per mesurar i valorar el què es diu sobre elles i actuar en conseqüència. No només quantifiquem xifres, també entra en joc la qualitat dels missatges: el canal on és publiquen (bloc, fòrum, facebook), el lloc des del qual es fa, la persona que ho comenta, etc.
En un entorn com aquest és vital gestionar la reputació online.

Nous formats
El banner ha mort o, per no ser tan contundents, podríem dir que ha perdut impacte perquè els usuaris han deixat de veure’l.
A part d’escoltar i participar de converses a les xarxes socials, es pot arribar als usuaris amb un altre tipus d’impactes. Per exemple, hi ha un videoboom a internet, perquè fer vídeos per la xarxa és relativament barat.
L’ús de widgets, vídeos, realitat augmentada, codis QL, advergaming… va en augment, ja que són fórmules diferents per despertar l’interès dels usuaris cap a productes, marques o empreses.

Aquí us deixem un dels vídeos que es va veure al taller de l’Alex Gibelalde, de Google. Es tracta d’una aplicació per iPhone en què podem començar a veure les possibilitats que s’obren per les marques, en l’escenari publicitari actual:

, , , , ,

Els comentaris per aquesta entrada estan desactivats.

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81