Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

divendres 25 setembre 2009 per

Les empreses i el núvol

El passat mes d’agost Vilaweb va publicar un reportatge especial titulat “Del núvol estant”. Al llarg de les diferents entrades, que es publicaven pràcticament cada dia, van anar introduint què és el Cloud Computing. Ho van fer explicant diferents aplicacions que ens fan la vida internauta més fàcil i còmoda.

L’arribada del web 2.0 ens ha abocat a parlar d’un núvol (cloud en anglès), entès com a magatzem virtual que allotja les nostres dades, perquè hi puguem accedir des de qualsevol dispositiu.

Tal i com explicava Abel Grau en aquest article al diari El País, al llarg d’un dia, un usuari qualsevol pot utilitzar, per exemple, el Google Docs per escriure i compartir documents de feina. Pot crear un àlbum amb les seves fotos digitals al Facebook i compartir-ho amb amics. Pot publicar vídeos a YouTube i enllaçar-los al Twitter. Pot descarregar-se o veure en línia un capítol de la seva sèrie preferida, etc. Totes aquestes coses es fan online i gratuïtament, i tots els continguts estan emmagatzemats fora del nostre ordinador.

Malgrat el recel que encara genera el fet de no tenir un control absolut sobre les nostres dades, tenir-les al núvol implica nombrosos beneficis també per les empreses.

Tot allò que una empresa pot fer a les xarxes socials – publicar vídeos a YouTube, participar activament en converses a través de blocs o microblocs, convidar a esdeveniments a través del Facebook, compartir fotos a Flickr, etc. – genera tràfic cap al web corporatiu. Això no només implica rebre més visites sinó que les visites que es reben són de més qualitat. Qui arriba a un web o un bloc corporatiu, probablement, estarà més interessat en els continguts que genera l’empresa que no pas aquells usuaris que hi arriben a través d’un cercador, potser casualment.

Addicionalment, la presència d’una empresa a tots aquests serveis en línia també serveix per reforçar el valor de la marca. És una manera excel·lent de fer branding. Unes noves formes de comunicació han generat noves necessitats i ara és necessari que les marques gestionin més que mai la seva reputació a la xarxa. A partir d’ara les marques han d’escoltar, col·laborar, compartir. Els social media ens obliguen a fer un canvi de mentalitat. Tot això ho explica molt bé el Joan Jiménez al seu article “Las marcas ahora también son medios

Cal que les empreses i les persones perdem la por, perquè ja no podem escollir. Passa el tren del web 2.0 i les empreses no l’haurien de perdre.

, , , , , ,

Els comentaris per aquesta entrada estan desactivats.

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81