Portada Blog

Octa.Beta v.0.3

diumenge 20 gener 2008 per

Fresh Banking?

La majoria de les grans empreses i organitzacions que basen el seu negoci en Internet s’esbatussen per sortir en la pole position dels resultats de Google. Tanmateix sembla que hi ha gent com els d’ING Direct que no els importi massa. Aquest banc conegut perquè no disposa d’oficines, ha centrat la seva campanya publicitària de milions d’euros en el concepte de fresh banking.

Seria d’esperar d’un banc que basa bona part de la seva operativa en la xarxa, en quan algú piqués fresh banking al Google, hi aparegués el seu web en primer lloc. Doncs sorpresa, com podeu comprovar vosaltres mateixos, no apareix en els primers 10 resultats. Només surt com a enllaç patrocinat, és a dir que han de pagar diners per sortir com a publicitat destacada, probablement amb una visibilitat no superior a la que aporta el posicionament natural de ser simplement el primer de la llista. La raó d’aquest posicionament tan nefast als cercadors és que el web d’ING Direct és l’antítesi del que hom ha de fer per estar ben posicionat. L’empresa Mediaclick es va proposar un experiment ben simple per demostra-ho: van confeccionar una sola plana web i la van penjar a la xarxa. Al cap d’uns dies, com es pot observar encara a dia d’avui, apareix com el primer resultat a Google per a la cerca fresh banking. Com s’ho va fer aquest David contra el gran Goliath? Al cap i a la fi no era tan díficil.


Si analitzem la plana de Mediaclick i la contrastem, ens adonem de qui són els errors més elementals. La majoria dels texts de la portada d’ING són gràfics, el que dificulta que Google pugui indexar el web. Cal que els principals enllaços i text clau de la home siguin en text a fi de que Google pugui llegir-los i rastrejar adequadament el lloc web. La estructura de les planes interiors està basada en frames, un sistema de navegació que avui en dia considerem obsolet. El codi HTML de les planes no s’adequa als estàndards, està muntat utilitzant el sistema de taules enlloc del sistema combinat de capes i fulls d’estils on s’intenta separar al màxim contingut i presentació, jerarquitzar la informació d’una forma que els cercadors puguin entendre. En definitiva no està desenvolupat de forma amigable pels cercadors.

D’altra banda si fem un cop d’ull a la plana de Mediaclick destaca de forma prominent el gran nombre de vegades que apareix la expressió fresh banking, incloent el títol i el propi nom de la plana web. Dit curt i ras, la raó és que si cerquem fresh banking al Google, aquells webs en que aquesta expressió hi aparegui més vegades, gaudiran de més probabilitats d’aparèixer en els primers llocs de la graella de sortida. És el coneixem com a density keywords, una tècnica de cerca basada en la premisa de que és posible conèixer el contingut d’una plana pel nombre de vegades i posicions de l’expressió que estem cercant.

Tantmateix veiem que el codi de la home d’ING Direct té adequadament posats els meta. En els meta s’etiqueta una plana amb una breu descripció, paraules clau i altres informacions. Perquè Google fa poc cas dels meta? El cercador considera que és molt més fiable basar-se en el density keywords que no pas en els metas, on el desenvolupador del web pot mentir més fàcilment posant paraules clau que no s’ajusten als seus continguts, a fi d’aconseguir un millor posicionament. La filosofia de Google en aquest sentit, és el de la semàntica implícita: que “el text i el contingut parli per si mateix” i no que el desenvolupador li digui explícitament a Google quines paraules clau conté aquella plana. És una tècnica que òbviament no és perfecta, com bé s’ha demostrat en l’exemple anterior. Ara bé, en termes generals i conjugada amb altres factors implícits com el Pagerank -“on els links d’una web també parlen”-, han convertit a Google en el millor cercador que existeix actualment.

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81