Portada Bloc

Octa.Beta v.0.3

dilluns 19 febrer 2007 per

CMRB, investigació pionera a Catalunya

cmrb.gifSóc un apassionat com alguns sabeu de la divulgació científica en biologia i d’una disciplina coneguda amb el nom de Vida Artificial, on és realitzen simulacions informàtiques de comportaments grupals com el vol descentralitzats de determinat tipus d’ocells per posar un exemple.

La biologia en general em resulta una disciplina fascinant. En aquest moment estic gaudint del privilegi de treballar en un projecte de web i divulgació científica per al CMRB, el centre de Medicina Regenerativa de Barcelona, dedicat a l’investigació en cèl.lules mare. El CMRB i en general el nou Parc de Recerca biomèdica crec que suposen un moment dolç en la investigació científica a Barcelona, és una àrea on realment podem ser pioners, la recerca biomèdica i la biologia. Tots coneixem bé el dèficit en la inversió, interès polític i recursos per a la investigació tan en noves tecnologies com en investigació bàsica que tenim al nostre país. Per això l’aposta del nou Parc és molt important, perquè la investigació científica i tecnològica és cada dia més rellevant per al futur d’un país. El CMRB, per posar un exemple, ha fitxat brillants científics de l’Institut de Salt Lake, i d’altres centres, projectant-se com un dels centres pioners en investigació de cèl.lules mare i medicina regenerativa.

Recentment els investigadors del CMRB han aconseguit regenerar les ales d’un poll en estat embrionari. Això és sorprenent perquè un animal com la salamandra pot regenerar el seu cos, però no un au com un poll. Les aplicacions en un futur de la medicina regenerativa són malalties com el càncer, la diabetis, les malalties cardiovasculars… Us deixo un vídeo d’una entrevista que els d’Informe Semanal de TVE li han realitzat als investigadors del CMRB.

Un comentari

  1. #1 per Octa.Beta v0.2 » Blog Archive » El CYBEK i l’eix biomèdic de Barcelona - 25/02/2007 - 12:26

    [...] L’altre dia us parlava de la importància del Parc de Recerca Biomèdica(PRBB) que agrupa diversos centres d’investigació capdavanters en recerca biomèdica, especialment destacable és la investigació en cèl.lules mare, per les seves implicacions notables tant en medicina regenerativa com en noves perspectives de la biologia del desenvolupament. A la seva vegada, el PRBB forma part d’una àrea més gran que és i -esperem que sigui- l’eix biomèdic de Barcelona, i això és el que ens fa pensar que tenim una oportunitat històrica de que Catalunya pugui ser reconeguda a nivell internacional com una àrea d’investigació pionera dins del context europeu. No em cansaré de repetir-ho, globalment Catalunya i més genèricament Europa, respecte a Estats Units, tenim un dèficit molt rellevant en investigació bàsica i tecnològica, quan cada dia més estudis apunten a que aquestes àrees seran els motors de l’economia del futur. Només un exercici ràpid cal per adonar-se’n: feu una llista de les 100 empreses tecnològiques o dels 100 webs més importants del món i mireu quantes són europees. I és evident que per exemple en el cas tecnològic, no és gens fàcil crear un Silicon Valley, cal una interacció molt concreta de factors, com explica molt bé Paul Graham en aquest assaig. Aquest eix biomèdic català que esperem es segueixi ampliant, comptarà amb nous centres d’investigació com el CYBEK. És per això que tenint en compte aquest context, hem volgut que el disseny gràfic del seu web transmeti acuradament els valors de la importància de fer investigació i d’una voluntat ferma de ser pioners i d’atreure els millors investigadors. [...]

Pujar

Can Antaviana

Santa Justina 29 25400 Les Borges Blanques (Lleida) Tel: 973 14 34 81